Zakładka będzie systematycznie aktualizowana w przypadku powtarzania się tych samych pytań, więc jeśli masz problem z urządzeniem sprawdź proszę czy przypadkiem odpowiedź nie znajduje się na poniższej liście.
W przypadku, jeśli nie ma solucji bądź nie działa w twoim przypadku to zapraszamy do kontaktu telefoniczego w zakładce Kontakt.

To jest bardzo ogólne pytanie, ale zawsze będą potrzebne 3 elementy:
urządzenie (np. router) z obsługą protokołu OpenVPN oraz dostępem do Internetu,
urządzenie monitorowane, np. sterownik PLC, rejestrator, panel operatorski, kamera, itp ,
urządzenie odbierające, może to być komputer stacjonarny, router czy drugi sterownik.

W praktyce jest bardzo dużo zależności, ale jeśli masz wątpliwości jak to zrobić to napisz do nas na adres: biuro@automatykavpn.pl - chętnie pomożemy.

Mamy dwie możliwości zalogowania się do urządzenia poprzez program WinBOX:
po adresie IP. Należy pamiętać, że połączenie będzie możliwe do zrealizowania jeśli nasze urządzenie (komputer) będzie w tej samej klasie adresowej. Standartowo router ma adresację 192.168.88.1 - więc, żeby się połączyć poprzez LAN musimy w ustawieniach naszej karty sieciowej w Windows zmienić na np. 192.168.88.7 i maskę 255.255.255.0.
po adresie MAC - jeśli wyświetli nam się adres MAC routera w zakładce Neighbours, wtedy po dwukrotnym kliknięciu na ten adres zostanie automatycznie przypisany do pola "Connect to: ". Tutaj urządzenie i komputer mogą być w róznych podklasach.
W celu konfiguracji sugerujemy łączyć się poprzez adres MAC, a w przypadku łączenia się z urządzeniem na odległość poprzez tunel VPN używać adresacji IP.

W pierwszej kolejności zaglądamy do zakładki PPP;
czy prawidłowo zostały wpisane parametry dostępu: adres serwera, port, login oraz hasło. Bardzo często "literówka" bądź biały znak, który może powstać przy kopiuj - wklej skutecznie uniemożliwią nawiązanie połączenia.

pierwszym krokiem jest sprawdzenie czy prawidłowo przypisaliśmy adresację w urządzeniu: typ uzyskiwania adresu, adres IP urządzenia, maska oraz brama.
W przypadku jeśli dalej nie możemy "dostać" się do urządzenia to weryfikujemy poprawną konfigurację routera. Instrukcję znajdziesz w zakładce Konfiguracja.

możliwości są dwie;
skontroluj w pasku skrótów czy masz aktywne połączenie z serwerem VPN poprzez OpenVPN GUI i czy został przyznany adres z serwera automatykaVPN
jeśli dalej nie możesz połączyć się z routerem to prawdopodobnie nie została dezaktywowana opcja "drop all not comming from LAN". Rozwiązaniem jest połączenie poprzez LAN i dezaktywacja funkcji.

Pn. - Pt. / 8:00 - 16:00

Godziny pracy biura

+48 694-663-717

Infolinia

biuro@automatykavpn.pl

Wsparcie techniczne

Korzystając ze strony akceptujesz

Politykę prywatności X